2020 – recapitulare prin linkuri (+ câteva cifre)

A fost perioada aia a anului când am pus pauză, m-am uitat la ce-am făcut în ultimul an și m-am întrebat ce vreau să îmbunătățesc, să opresc sau să experimentez pe viitor.

Ca parte din proces, am făcut și o analiză a conținutului pe care l-am publicat. Mai jos găsești o listă a celor mai citite și apreciate articole publicate aici, pe blog, în 2020.

CONTEXT:
– Conținutul pe care-l fac este împărțit între: newsletterul (prioritar, lansat în vara 2017), articolele de pe blog (unde scriu din 2006), episoadele de podcast (lansat la sfârșitul lui 2019) și conținutul pe care-l fac în parteneriat cu alte platforme / publicații.

Blog: Am publicat 44 articole noi (la fel ca în 2019), adunate au 55,784 cuvinte (mai lungi cu 50% față de 2019), traficul a crescut cu 40% YoY (users și pageviews).

Newsletter: Cel mai bun conținut al meu este însă cel trimis abonaților la newsletter, așadar nu este public, chiar dacă am mai “reciclat” pe blog câteva newsletters (le-am editat și le-am publicat ca articole de sine stătătoare). În 2020 am trimis 36 newsletters către abonați (aproximativ unul la două vineri) care împreună au 66,572 cuvinte. În prezent am 2468 de abonați, pe parcursul anului au venit 1308 abonați noi și am dezabonat eu aproximativ 300 (pe cei inactivi – explic aici de ce fac asta). Open rate-ul este în medie de peste 60% (cel mai scăzut este la 49%) și click rate 25%. Primesc în medie între 200 și 300 de email replies la fiecare newsletter. Dacă lucrezi în email marketing, atunci știi că sunt niște cifre SF, incredibil de bune, dar mă aștept să scadă pe măsură ce crește newsletterul.

Podcast: În 2020 am publicat 5 episoade noi, lungi în medie de 2-3 ore, iar împreună au adunat 15,476 ascultări. Aici nu m-am putut ține de planul inițial și am înregistrat mai puține episoade de podcast decât mi-aș fi dorit. Fiind format tip interviu, țin foarte mult la interacțiunea din viața reală și la calitatea sunetului oferită de un studio. Privind partea plină a paharului, toate episoadele au avut niște reacții emoționale (pozitive) incredibile, cu mult peste așteptările mele. Cu alte cuvinte: sunt puține episoade, dar au extrem de multe interacțiuni.

Video: Aici am eșuat lamentabil. Am făcut un singur video, în iulie, un Q&A cu ocazia aniversării a trei ani de newsletter. Am primit câteva sute de întrebări de la abonați și am selectat 10 din ele la care am răspuns sub formă video, un material care a adunat ~2,000 de vizualizări. Am promis că mai fac și altele dacă reacțiile sunt bune și nu m-am ținut de cuvânt – reacțiile au fost incredibil de bune, însă n-am mai reușit să prioritizez un alt video, n-am mai avut energia (fizică și emoțională) pentru a face asta.

Top 5 cele mai citite articole de pe blog în 2020:

Articole despre obiceiuri bune:

Articole despre cărți:

Articole despre managementul atenției:

Articole despre marketing:

Episoade de podcast:

Am publicat guest posts / newsletters / am vorbit la:

  • DoR: Actualizator: Digital Control (serie de newsletters): La începutul lui 2020 am preluat newsletterul revistei DoR: Actualizator și am trimis o serie de email-uri despre cum să ne construim o relație mai sănătoasă cu telefonul și tehnologia. Am încheiat proiectul cu un eveniment ținut la Maastricht School of Management, chiar înainte de lockdown, unde am vorbit despre the attention economy: modelul de business din spate, cum și când a ajuns succesul financiar să fie atașat de captarea și controlul atenției și efectele pe termen lung asupra societății, cum erodează democrația, media și sănătatea mentală.
  • PressOne: Răspunderea cui? (articol): Este o continuare a articolului despre cât de pregătită este România pentru a supraviețui unui cutremur mare, din noiembrie 2019.

La începutul lui 2020 am decis să iau o pauză de la orice fel de apariții media (interviuri) sau vorbit public (la conferințe / evenimente), deoarece nu-mi place să accept astfel de invitații doar de dragul de a mă auzi vorbind. Prefer să “ies din bârlog” atunci când am ceva nou de comunicat, precum fac artiștii care pleacă în turneu, așadar în 2020 am refuzat toate invitațiile de acest gen. Singurele rămase au fost cele planificate / înregistrate în 2019:

Ce urmează?
Newsletterul rămâne prioritar, acolo este conținutul în care investesc cea mai multă energie și sper să ajute un număr din ce în ce mai mare de oameni. Conversațiile sunt intime și asta clar are un impact pozitiv asupra oamenilor, mai ales comparat cu formele de comunicare digitală tip social media (care sunt mai superficiale, polarizate și distrug din empatie). Pe de altă parte, devine dificil de scalat pe măsură ce newsletterul crește și ajung să gestionez sute de replies per email.
– Mai multe articole tip “evergreen” publicate aici, pe blog. Mai puține ca număr, dar mai lungi și mers în profunzime pe subiectele consacrate (cum ne construim obiceiuri bune, managementul atenției, alergare, somn etc).
– Și mai puțin timp alocat promovării pe canalele de social media, dar în special cititului și răspunsului la mesajele private. Costurile sunt prea mici raportate la energia investită. Voi recicla din conținutul publicat altundeva și cam atât.
– Am o decizie de luat în privința podcastului. Fie îl opresc și-mi asum asta, fie găsesc o soluție pentru a-l debloca și să-l înregistrez în continuare. Mi-e clar că voi ajunge să fac un compromis, întrebarea este care vor fi costurile: calitatea sunetului/conversațiilor sau investiția financiară (în ideea că investesc în teste pentru covid-19)? (Nu fac asta pentru bani, niciodată n-am luat decizii având banii drept criteriu principal, însă costurile implicate sunt deja foarte mari.).
– Vreau să mai testez cu materialele video, așadar n-am renunțat la această idee. Însă ultimele luni ale lui 2020 nu mi-au mai permis (fizic și emoțional) să aloc energie și aici.
– Mai mult conținut tip guest post, publicat pe alte platforme. Am mai multe materiale pe care vreau să le scriu, însă nu toate merită publicate pe canalele proprii și ar avea un impact mai puternic dacă ar fi publicate pe platforme cu o putere mai mare de promovare, pentru a ajunge la mai mulți oameni.
– Rămân în pauză de la orice fel de interviuri sau apariții media, cel puțin până când se va apropia momentul când voi avea ceva mai mare de comunicat (asemănător cu artiștii care pleacă în turnee de promovare atunci când lansează un album nou, iar în rest se închid în studio).

Sunt conștientă că fiecare om care citește aceste rânduri are un set diferit de sfaturi, recomandări, aprecieri sau judecăți referitoare la conținutul pe care ar trebui să-l public (în funcție de nevoile și contextul individual). Toate aceste opinii sunt binevenite și sunt sigură că vor exista sub o formă sau alta, însă am rugămintea să nu te atașezi prea tare de consecințele lor. Până la urmă, deciziile și responsabilitatea îmi aparțin 100%.

P.S. S-ar putea să-ți placă și aceste articole publicate la trecerea dintre ani, tot cu concluzii legate de 2020:


Leave a Reply to pyuric Cancel reply