În noul episod de podcast o am invitată pe Adina Filculescu, antreprenoare – ea conduce enRose, o companie de design floral și planning de evenimente (inclusiv nunți), pe care a pornit-o în plină criză financiară.

Adina are background economic, cu un master în Administrarea Afacerilor și doctorat în antreprenoriatul feminin la nivel european si contributiile pe care le are asupra societatii romanesti.

enRose funcționează prin magazinul online, dar și din cele două spații în București, de unde echipa își desfășoară activitatea iar Adina obișnuiește să mai țină workshopuri de design floral. Pe lângă liniile de business legate de flori, evenimente și workshopuri, se ocupă și de amenajări grădini – peisagistică.

Spoiler alert: eu și Adina ne știm de când aveam 6 ani! happy Am copilărit împreună, am fost în aceeași clasă, am fost vecine în Drumul Taberei, iar ulterior am rămas în strânsă legătură de-a lungul anilor.

În acest episod de podcast o să ne auzi povestind despre:

00:02:39:25 Ce voia să se facă în copilărie
00:07:00:22 Cum a deschis enRose în plină criză financiară, dintr-un garaj
00:11:58:07 Piața de flori în 2008-2009
00:14:47:20 Creștere organică vs ads & word of mouth
00:18:33:09 Provocările de la început
00:21:15:22 De ce să te apuci și să nu aștepți să mai înveți
00:25:58:11 O zi obișnuită din viața ei
00:31:19:24 Fluctuațiile de peste an din piața de flori & peisagistică
00:35:32:15 Proiecte interesante construite
00:38:53:03 Impedimente ca femeie-antreprenoare
00:41:31:27 Ce face în timpul liber
00:45:39:21 Ce a învățat din perioadele dificile
00:49:09:08 Campaniile de reduceri – ce se întâmplă când abuzezi
00:50:29:08 Ce a adus bun pandemia
00:53:13:15 Despre plante & stress management
00:56:43:07 Expansiune în perioadă de incertitudine
01:02:49:16 Mituri din zona de antreprenoriat
01:08:41:29 Ce a eficientizat în perioada de pandemie
01:09:44:01 Angajări – mărirea echipei

Ne poți asculta aici:

Episodul a fost înregistrat în: Aprilie 2022.

Poți găsi și asculta episodul pe toate platformele de podcasturi, precum Apple Podcasts / Spotify.

Urmărește-o pe Adina și munca ei pe:
enRose.ro
– Social media – conturile personale: Instagram, Facebook
– Social media enRose: Instagram, Facebook

Mulțumesc:

***

TRANSCRIPT: Read more…

Încurajată de replyurile la newsletterul de ieri, am zis să merg înainte cu ideea unui book-club big grin so: facem book-club!

Cine? Oricine e abonat Friday Read și e interesat / dornic să participe (și să citească și cartea pentru a putea contribui la discuție, evident). 📚🐛

Ce citim? Cartea Building a Second Brain, proaspăt scrisă și publicată de Tiago Forte. Este despre un sistem bazat pe GTD al lui David Allen și care ne ghidează în consumul de informație în era digitală, cum luăm notițe, cum le organizăm și cum ne asigurăm că le și folosim pentru a produce / exprima / crea ceva, fără să ne simțim copleșiți de volumul de informații.

De ce? Ideea a pornit de la o nevoie personală: simt că e mult prea mult monolog online și îmi doream de mult să am cu cine să port un dialog serios pe tema cărților prin care trec. Vreau să și discut și să dezbat ideile din ele, nu doar să scriu eu singură despre ele sau să citesc ce gândesc alții. E un experiment, s-ar putea să nu mai fac alt book-club, depinde de cum merge ăsta.

Când? Miercuri, 20 iulie 2022, de la 1900 (ora RO). Ca să fie timp suficient să o citim (are 240 de pagini).

Unde? Pe Zoom-ul meu.

Ca să participi, înregistrează-te aici și vei primi automat pe mail detaliile de login.

Dezbatem cartea lui, povestim despre cum ni s-a părut și ce ne-am luat util din ea. Discuția o să fie condusă de mine, dar, evident, sper ca toată lumea care participă să se implice și să contribuie cu câteva idei / gânduri luate din carte. (adică asigură-te că termini cartea până atunci, ca să avem ce să dezbatem).

Iar dacă ai fi vrut să participi la un astfel de book club, dar nu poți fix atunci sau nu ai chef de cartea asta, zi-mi, că mă ajută să știu.

Weekend fără RoAlert-uri!

Acest text a fost întâi trimis celor abonați la newsletterul meu, Cristina’s Friday Read. Dacă vrei să primești mai multe resurse de acest gen, te poți abona de aici.

1. Calitatea lucrurilor pe care le fac este limitată la calitatea lucrurilor care îmi consumă atenția.

2. Informația este precum mâncarea. Am nevoie de informație ca să învăț lucruri noi, să evoluez, să mă adaptez. În același timp, nu toate sursele de informație sunt egale, deoarece diferă calitatea lor.

Ce valoare nutrițională au lucrurile pe care le consum? Din ce surse provin? Mă hrănesc cu adevărat, îmi dau energie, mă ajută pe termen lung?

Sau oare consum echivalentul a junk food, adică doar informații hiper-procesate, cele mai noi și strălucitoare, menite să creeze dependență și să mă lase mai înfometată decât eram înainte, fiindcă sunt calorii goale?

Apropo: prin informație, după cum presupun că te-ai prins deja, mă refer la toate formele ei: cărți, podcasturi, știri, articole de pe HBR sau Buzzfeed, postări pe TikTok sau Insta, orice fel de feed-uri șamd.

Read more…

Dacă nu ai apucat să citești primul articol din această serie, îți recomand să începi cu el: Cum am dat o șansă meditației și ce efecte am simțit.

Această serie de articole a fost publicată inițial pe site-ul Whisper – Center for Strategic Change în iunie 2021.

***

În trecut au existat tot felul de guru auto-declarați, șarlatani care au dat o reputație proastă meditației și au profitat de niște oameni vulnerabili – cei care probabil aveau cel mai mult nevoie de meditație. Este unul din motivele pentru care am fost sceptică atât de mulți ani în privința meditației și încă scrâșnesc dinții când aud cuvinte precum „mindfulness”.

Una din ideile importante și care pe mine personal m-au ajutat să dau o șansă meditației a fost cea că meditația nu este obligatoriu atașată de spiritualitate sau religieMeditația este la bază un simplu antrenament al minții.

O împărțire utilă este cea oferită de Richard Davidson și Daniel Goleman, doi psihologi și neurocercetători cu experiență de câteva zeci de ani, care au studiat meditația și efectele ei asupra corpului. Au publicat o parte din rezultate în The Science of Meditation, o carte bună dacă vrei să afli mai multe despre meditație din perspectiva asta.

Cei doi au împărțit meditația pe mai multe niveluri, în funcție de cât de deep & wide este, și spun că aceste căi, deși diferă foarte mult, sunt adesea confundate între ele.

Read more…

Acest articol a fost publicat inițial pe site-ul Whisper – Center for Strategic Change în iunie 2021.

***

“Este un copil extrem de inteligent, dar este superficială, cu mintea împrăștiată, nu vrea să se concentreze, nu stă locului. Poate, dar nu vrea.”

Iar auzeam adulții discutând despre mine ca și cum eu nu eram de față. Purtau exact aceeași conversație, cu aproape aceleași cuvinte. Uneori mai deveneam și răsfățată sau neastâmpărată.

De data asta, era profa de meditații la germană care refuza să mai lucreze cu mine vreodată – și nu era nici prima, nici ultima care făcea asta. Maică-mea se făcea roșie ca racul de fiecare dată când purta discuția asta cu vreunul din profesorii mei, simțindu-se judecată de un străin ca fiind un părinte prost, iar eu începeam să casc, nerăbdătoare să terminăm odată cu asta.

În speranța că mă va ajuta să-mi consum energia și să stau odată cuminte, ai mei m-au trimis la toate sporturile posibile. Între 4 și 14 ani am trecut pe rând prin antrenamente de gimnastică, tenis, înot, baschet, atletism, jiu-jitsu, fotbal, volei. Eram o veveriță pe cocaină, cu doar două setări: frână sau NOS.

Ca adult, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult.

Am început să adun o colecție de copaci, mașini parcate și tomberoane care au primit scuze din partea mea, din cauză că nu mă uitam pe unde merg pe stradă și ne-am intersectat.

Read more…