Cristina’s Friday Read #7 || Ce nu-ți va spune niciodată consultantul de social media & de ce networkingul este overrated

Hello,

Am fost cu capu’n în nori vinerea trecută, când am trimis mail-ul, și am reușit să masacrez unul din linkuri. Așadar, erată (nu-mi imaginam că voi folosi vreodată cuvântul ăsta): linkul bun de la articolul lui Kevin Kelly despre 1.000 true fans.

În ultima perioadă am fost cu gândul doar la un proiect legat de cărți pe care-l pornesc împreună cu un prieten vechi, cineva cu care am mai lucrat în trecut la un alt proiect (amândouă pornite din pasiune și nevoi egoiste). Dacă totul merge conform planului, urmează să-l lansăm săptămâna viitoare într-o versiune ultra-alpha și revin cu linkul – o să avem nevoie de cât mai mult feedback din partea altor dependenți de cărți/citit! happy

Până atunci, iată articolele de săptămâna asta:

1. What Your Social Media Marketing Consultant Will Never Tell You

Două idei din prima jumătate a articolului:
– Nu te aștepta să intereseze pe cineva de brandul tău mai mult decât te interesează pe tine.
– Consultanții în social media jonglează cu multe companii din domenii diverse. Nu te aștepta să fii buricul pământului și să-ți acorde atenție 100%.

În a doua jumătate vorbește despre când este momentul potrivit să angajezi un consultant pe social media și ce să ceri de la el.

Btw, dacă știi pe cineva care-și caută job în comunicare sau social media, spune-i să-mi trimită câteva rânduri despre el, despre ce-și dorește să facă pe viitor, și un CV. Anul ăsta am ajutat companiile unor prieteni să angajeze oameni pe astfel de posturi, sigur se vor mai ivi ocazii și pe viitor.

2. Good News for Young Strivers: Networking is Overrated

Dacă și tu ești un introvertit care ar prefera să se ascundă sub o piatră în loc să meargă la evenimente și să fie nevoit să socializeze, atunci articolul ăsta este exact ceea ce-ți doreai să citești. Te va unge pe suflet.

Long story short: întâi trebuie să faci lucruri mișto, demne de atenția altora, iar relațiile vor veni și ele în timp. În ordinea asta.

3. How To Retain More From The Books You Read In 5 Simple Steps

Da, știu că de abia am mai dat 4 linkuri spre articole care discută cum să iei notițe din cărți, dar după newsletterul de săptămâna trecută l-am descoperit și pe ăsta care abordează aceeași temă, scris de Darius Foroux (nu știu cum de mi-a scăpat, sunt abonată de ceva timp la ce scrie pe Medium). De ce țin neapărat să-l includ? Fiindcă primele 3 puncte ale lui sumarizează sistemul pe care-l folosesc și eu pentru a reține informația din cărțile citite.

4. Saying No 100 Times A Day

Brad Feld vorbește într-unul din articolele de pe blog despre o problemă care mă macină și pe mine în fiecare zi: numărul uriaș de refuzuri pe care mă simt nevoită să le dau. Nu-mi place să intru într-un mod reactiv, în care doar îmi fac alții agenda.

„If I say no to you, realize that it rarely has something to do with the quality of your idea or you as an individual. Instead, it’s about me and how I want to spend my time. I know there’s often dissonance in that, especially if you are a founder who is trying to get my attention because they’d like me to be an investor in their company. But realize that by saying no quickly, I’m respecting you and your time by not wasting it.”

5. The 2 Hour Rule: The Genius of Einstein, Darwin, and Nietzsche Applied

Ideea din articolul ăsta este prezentată și în cartea pe care o recomand mai jos. Consideră-l un fel de sample.

Deep Work a lui Cal Newport este una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit anul ăsta. Am descoperit-o într-unul din newsletterele trimise de Ryan Holiday și are atât de multe informații utile încât deja am citit-o de două ori. Mi-a schimbat radical prioritățile și felul în care lucrez – în mai bine, evident.

În prima parte vorbește despre cât de dăunătoare sunt  distracțiile din mediul de muncă modern – toate birourile cu open space, unde lumea lucrează în același loc, obiceiul (aparent inocent) de a ne verifica mail-ul și rețelele sociale non-stop, chiar și noaptea sau în weekenduri, ca să dăm impresia că muncim. Toate astea ne împiedică să ne concentrăm și afectează calitatea muncii.

După ce prezintă problemele, Cal Newport vine și cu mai multe soluții practice.

Printre toate astea presară și povești despre stilurile de muncă ale unor oameni mai deștepți decât noi, precum Carl Jung, Charles Darwin sau Einstein, la nume contemporane de genul Walter Isaacson (sigur îl știi pentru biografiile uriașe pe care le-a publicat – cea a lui Steve Jobs, de exemplu, este scrisă de el).

Dacă ai 14 minute la dispoziție, aruncă un ochi și peste această înregistrare cu Cal Newport la TEDx: „Quit Social Media„. Și citește cartea!

Ne citim vinerea viitoare.

– Cristina

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed