4 articole de citit în dimineața asta, la cafea, și o recomandare de carte

Acest text a fost întâi trimis celor abonați la newsletterul meu, Cristina’s Friday Read. Dacă vrei să primești mai multe resurse de acest gen, te poți abona de aici.

***

Morning, guys!

Recunosc că nu eram pregătită (emoțional!) să trimit primul newsletter atât de rapid. Planul era să încep să-l comunic azi (28 iulie) și să las timp până vinerea viitoare ca să se strângă destulă lume. Însă m-am trezit în dimineața asta și am observat că, deși nu l-am anunțat încă public, deja v-ați abonat la el (damn, you’re fast!). Așadar, bună dimineața și mă bucur să vă găsesc. happy

În ultima săptămână am avut ceva mai mult timp liber, așa că am recuperat și am citit niște articole pe care le salvasem mai demult. Here we go:

1. A Dos and Don’ts Guide to Finding Business Partners

Un checklist util pentru atunci când vrei să începi un proiect nou cu cineva.

Din propria experiență, cea mai mare greșeală pe care o poți face este să nu fii aliniat cu partenerul tău și să ajungeți (cu cât mai târziu, cu atât mai rău) să realizați că vă doreați lucruri diferite. Din păcate, a fost o lecție pe care a trebuit s-o învăț pe propria-mi piele, dar aia e. Învăț și trec mai departe.

Așadar: discutați de la început ce așteptări aveți, cum vedeți că va evolua afacerea peste ani și cum vreți să ajungeți acolo. Stabiliți-vă niște targeturi concrete. Treceți toate astea în scris. Faceți un Founders Agreement, la care să reveniți ulterior (poate să fie și doar un mail pe care să-l aveți la îndemână în caz de nevoie, nu trebuie să fie un contract oficializat).

2. The School of Life: An Interview With Alain de Botton

Alain de Botton se numără printre autorii mei preferați. Dacă n-ați citit Status Anxiety, cartea lui publicată în 2005, v-o recomand. Vorbește despre anxietatea provocată de neputința de a atinge un anumit statut, frica noastră universală de nereușite, snobism și invidia succesului celor din jur.

Pe Daily Stoic puteți citi un interviu cu el în care vorbește despre valoarea filosofiei în viața de zi cu zi, impedimentele în a duce o viață mai liniștită și, evident…stoicism. happy

3. A Smarter Way to Manage “Pick Your Brain” Requests

Acesta este un articol pe care l-am descoperit în newsletterul pe care-l trimite Bobby Voicu (tot în fiecare vineri, pe teme legate de start-up-uri, antreprenoriat și business – dacă sunteți interesați de subiectele respective, vă recomand cu drag să vă abonați).

Revenind la articol. Cred că nu există zi în care cineva să nu mă roage să ne vedem la o cafea sau să ne auzim puțin la telefon/pe Skype ca să se consulte cu mine în legătură cu propriile proiecte.

Kaarin Vembar, cea care a scris acest articol, este o introvertită ca și mine. Asta înseamnă că orice fel de interacțiune socială ne stoarce de energie. Da, networkingul are un rol important, dar nu atunci când toată acea consultanță neplătită ne lasă fără resursele necesare pentru a face și propria muncă la un nivel ridicat. Autoarea explică ce soluție a găsit pentru a echilibra cererile de “pick your brain” cu felul ei de a fi (o soluție care mi se pare super smart, o s-o testez și eu și revin cu feedback).

4. The questions almost no startup founders ask

Închei seria de recomandări cu un articol scris de Ryan Holiday. Dacă mă urmăriți de ceva timp, atunci știți deja obsesia mea pentru orice e scris de mr. Holiday. happy Și n-o să fiți mirați când vedeți că vă recomand atât de multe de la el (tot el e de vină și pentru interviul de mai devreme, cu Alain de Botton).

Ryan are o firmă de consultanță în comunicare, Brass Check, prin care a lucrat cu sute de start-up-uri, artiști, scriitori, companii etc (de la Google la Tim Ferriss, Tony Robbins, Complex, Arianna Huffington și mulți alții). În articolul acesta publicat pe TechCrunch vorbește despre cea mai mare greșeală pe care o face un antreprenor la început (antreprenor fiind un termen generic pentru oricine vrea să pornească o companie / să lanseze un produs).

Cartea pe care o citesc în perioada asta și v-o recomand este Deep Work, scrisă de Cal Newport. Vorbește despre cât de dăunătoare sunt pentru calitatea muncii toate distracțiile din mediul de muncă modern, de la spațiile de birou cu plan deschis până la obiceiul (aparent inocent) de a ne verfica mail-urile din 3 în 3 minute.

O puteți comanda de pe Amazon, dar câteva idei de bază găsiți și în acest Ted Talk ținut de el toamna trecută (pentru când aveți 14 minute la dispoziție).

Cam astea au fost recomandările mele de săptămâna asta. M-ar ajuta mult ca, dacă aveți un minut la dispoziție, să-mi dați un reply și să-mi spuneți care vi s-a părut a fi cele mai utile informații pe care le-ați aflat din acest mail (evident, asta doar dacă ați învățat cu adevărat ceva nou happy ). Orice fel de feedback îmi va fi de folos pe viitor, ca să pot îmbunătăți acest newsletter.

Weekend minunat să aveți! Pe vinerea următoare.

– Cristina

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

1 comentariu

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed