Povestea newsletterului proaspăt lansat: Cristina’s Friday Read

Cristina's Friday Read 2

Una din cele mai mari greșeli pe care le fac este că nu obișnuiesc să aplic ceea ce predic. Îmi petrec mult timp spunându-le altora cum să facă, dar, când vine vorba de aplicat și pe mine, nu este niciodată o prioritate.

Cei cu care am interacționat în ultimii ani știu că sunt un susținător înfocat al comunicării prin newsletter. Explic tuturor brandurilor cu care lucrez (branduri = termen general pe care-l folosesc pentru companii, artiști etc) de ce nu e bine să-și pună toate ouăle într-un coș care nu e sub controlul lor, fie el Facebook, Instagram sau MySpace (da, sunt atât de bătrână), și de ce să-și concentreze atenția pe propriile canale. Militez pentru asta cu fiecare ocazie pe care o am, indiferent că e vorba de sesiunile de consultanță, conferințele la care sunt invitată să vorbesc, discuțiile cu prietenii din industrie sau vlogul lui Florin Grozea. La rândul meu, îmi iau o groază de informații folositoare din newsletterele la care sunt abonată (am menționat câteva aici).

Deschid o paranteză scurtă: prin newsletter în niciun caz nu mă refer la spam. Deci fără trimis mail-ul nesolicitate oamenilor sau adunat adrese prin tot felul de concursuri. Mă refer la un newsletter construit cu cap și coadă. Permission marketing. Da, durează, nu se poate întâmpla peste noapte. Da, trebuie să ai un public target ceva mai educat, nu unul care nu știe ce e ăla email și folosește internetul doar pentru jocuri și site-uri cu conspirații (deși cred că și acolo poate funcționa, cu puțină răbdare). Cert e că pe termen lung dă rezultate. Dacă e cineva interesat, pot intra în detalii pe tema asta într-un articol separat, să arăt niște studii de caz pe campanii pe care le-am făcut în ultimii ani – și pe .ro, și pe internațional. Închei paranteza care numai scurtă nu mi-a ieșit.

Până de curând am avut pe acest blog doar un newsletter făcut prin FeedBurner, la care lumea se abonea și primea automat prin email articolele pe care le public aici. nimic personalizat. De ceva timp mă tot bătea gândul să pornesc un newsletter adevărat, pe care să-l trimit săptămânal, cu recomandări de articole și cărți pe care le citesc (mi-era ciudă că le irosesc pe Facebook).

Și vorba aia: când era cel mai bun moment să pornesc un newsletter? Acum 10 ani. Când e următorul cel mai bun moment să pornesc un newsletter? Acum.

L-am făcut cap-coadă miercuri seară, l-am dat la testat unor prieteni, ieri deja l-au descoperit și s-au abonat câțiva oameni la el (hei, that was fast! nici nu am apucat să-l comunic!), iar azi dimineață deja am trimis primul mail. Încă mai am câteva detalii de pus la punct, dar am hotărât că e mai bine să fie lansat decât să aștept să fie perfect.

Vă puteți abona de pe pagina Newsletter din meniul de sus. Să nu ziceți că nu l-ați găsit.

Îl voi trimite în fiecare vineri dimineață de acum înainte și va conține o selecție de articole interesante și o carte pe care o recomand.

Cal Newport - Deep Work - Rules for Focused Success in a Distracted World

Asta este cartea pe care am recomandat-o în newsletterul trimis azi dimineață: Deep Work a lui Cal Newport. Despre cât de mult dăunează calității muncii prestate atunci când ești întrerupt încontinuu de telefoane/colegi, când lucrezi într-un open space office, faci multitasking sau îți verifici non-stop mail-ul și conturile de social media (ups. vinovată! dar mă tratez).

Dacă aveți orice fel de feedback, știți unde mă găsiți.

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

6 comentarii

6 comentarii. Leave new

  • Am intrat de pe mobil, no pop-up de abonare. Felicitări pentru mobilizare, târzie, dar uite că se întâmplă!

    Răspunde
    • Mersi! Mai bine mai târziu decât niciodată, nu? happy

      Cât despre mobil, dă-mi te rog mai multe detalii. Ce OS, ce browser? Este activat să apară pop-up-ul și pe mobil, e testat (de mine și de mai mulți oameni), de asta încerc să-mi dau seama de ce nu ți-a mers.

      Răspunde
  • Buna Pyuric (sau neaparat Cristina? Eu tot scriu pyuric.ro, cand intru pe la tine. Deh, batran la 25 de ani.). Hell yes, as fi tare interesat de acel articol cu studii de caz pe permission marketing. Eu scriu continut in limba engleza, acum sunt intr-o faza unde vreau sa invat cat mai mult. Cred ca as putea ajuta niste afaceri locale (Cluj) cu niste continut pe limba engleza, deci nu numai c-ar fi util dpdv al invatarii, ci sa le arat efectiv ca la altii a funciunat.

    P.S.: sunt tare incantat de newsletter! Mi-a fost deja dor sa pot citi ceva de la tine regulat. De cand ai inceput sa scrii mai rar, n-am mai prins ritmul de „cand trebuie sa intru pe aici sa citesc articole noi”, deci veneam odata la cateva saptamani si „recapitulam”.

    Răspunde
  • salut Cristina,

    din ceva motiv mi-a rămas în minte fragmentul ăsta „Dacă e cineva interesat, pot intra în detalii pe tema asta într-un articol separat, să arăt niște studii de caz pe campanii pe care le-am făcut în ultimii ani – și pe .ro, și pe internațional.”, motiv pentru care scriu acest comentariu. happy

    Da, eu aș fi f interesată de subiect. Motivele sunt multe, dar, în primul rând, venind din partea ta sunt absolut sigură că ar fi exemple de bună practică pentru toți cei care vor să învețe să facă lucrurile cât mai bine. happy

    PS: după ce de la începutul anului mă tot gândesc și răzgândesc dacă să trimit un newsletter personal sau nu, despre ce, când, cum etc. happy , când am citit povestea newsletter-ului tău mi-ai dat imbold să mă apuc de treabă. Mulțumesc pentru asta. happy

    Răspunde
  • Foarte interesant articolul, multumesc

    Răspunde

Dă-i un răspuns lui Cris Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed