Spun povești care merită învățate

Facebook – raportul pe Q3 2019: scandalurile continuă, creșterea continuă

Eu una nu mai reușesc să țin pasul cu gafele făcute de Facebook în ultimii ani, dau rateuri peste rateuri. Și fix atunci când te întrebi dacă au cum să se scufunde mai rău de atât, hop, mai apare în presă câte o mizerie pe care au făcut-o, încă o dezvăluire nouă, încă un scandal.

Lumea este revoltată, brandurile spun că vor înceta să mai bage bani în reclame pe Facebook, autoritățile îl chem pe Mark la audieri și încearcă să le reglementeze activitatea.

Ai crede că businessul lor are de suferit, nu?

Noup.

Mă uitam zilele trecute peste raportul Facebook pe Q3 din 2019: au creștere pe toate planurile. Crește numărul de utilizatori. Cresc veniturile.

Daily active users? 1.62 miliarde – doar pe Facebook, o creștere de 9% YoY, cei mai mulți utilizatori noi fiind veniți din India, Indonezia și Filipine. 2.2 miliarde au în total pe toate platformele din familia Facebook – adică inclusiv Instagram, WhatsApp și Messenger. 2.45 miliarde Monthly Active Users (8% YoY), respectiv 2.8 miliarde pe toate produsele Facebook.

Revenue din advertising? Creștere 28% YoY (la raportul anterior, pe trimestrul II, era tot 28% YoY). Venitul din mobile ads a ajuns la 94% (era 92% pe Q3 al 2018).

Daily Active Users:
– US & Canada: 189 milioane
– Europa: 288 milioane
– Asia-Pacific: 627 milioane
– Restul lumii: 519 milioane
(Total: 1.62 miliarde)

Revenue în funcție de geografia utilizatorului:
– US & Canada: $8,487 milioane ($34.55 average revenue per user)
– Europa: $4,124 ($10.68 per user)
– Asia-Pacific: $3,267 ($3.24 per user)
– Restul lumii: $1,774 ($2.24 per user)
(Total: $17,652 miliarde)

Da, zonele geografice cu cel mai mic număr de utilizatori sunt și cele care le aduc cel mai mare venit – este normal, țările de acolo au cel mai ridicat GDP.

În acest trimestru au lansat:
– Facebook Dating în SUA
Instagram Threads
Facebook News
Facebook Horizon (VR)
– technologie hand-tracking pentru Oculus, Oculus Link
– au progresat și pe partea de plăți/ecommerce: Marketplace, Instagram Shopping, plăți în WhatsApp, Libra. Pe termen lung vor investi în IG Shopping.

Provocările viitoare vor fi cele politice, deoarece se apropie alegerile prezidențiale în SUA – pentru un articol radical-centrist pe tema asta, vezi ce am scris aici.


Leave a Reply