Cristina’s Friday Read #9 || Promovare pe torente și cum e să spui DA la orice

Morning, sunshine!

Profit de acest newsletter ca să anunț două joburi pentru care caut oameni. În mod normal n-aș fi vrut să amestec newsletterul cu așa ceva, dar e atât de mare disperarea încât am zis să dau o șansă, că nu știu niciodată de unde răsare iepurele.

Primul post e job full time, în București. Webstore manager pentru un shop online, zona fashion. Trebuie cineva organizat și disciplinat, să știe să folosească Excelul (sau să fie conștient că nu le știe pe toate și să apeleze cu încredere la prietenul Google în caz de nevoie). E de angajament pe termen cel puțin mediu, fără pierdut timpul reciproc în ideea că „fac asta temporar, până-mi găsesc ceva mai bun / că eu de fapt vreau să fac altceva”.

Dacă știi pe cineva care s-ar potrivi, dă-i te rog un forward. Nu mă interesează să-mi trimită CV clasic, e de ajuns dacă-mi scrie câteva rânduri despre cine e și ce vrea să facă pe viitor.

Al doilea job e project-based: am nevoie de cineva care să îmi transcrie niște interviuri. Să stea să asculte înregistrările (5 interviuri lungi de câte 2 ore, în primă fază) și să le transcrie corect. La fel, dacă știi pe cineva care s-ar potrivi, dă-i te rog un forward și spune-i să-mi scrie.

Dacă mă ajuți să găsesc oameni pentru astea două joburi, o să fac cinste cu cafea. Sau cu o carte. Sau cu amândouă. Cu orice vrei tu. But please help me out, că e panică!

Bun. Now back to business. Articolele săptămânii! happy

1. How To Growth Hack Anything: Lessons from A “BitTorrent Best Seller”

Ai publicat două cărți care au fost bestellers, în vreo 8 săptămâni urmează s-o lansezi pe a treia, dar te trezești boicotat de retaileri. Refuză să-ți distribuie cartea în magazinele fizice (brick-and-mortar) deoarece e publicată de Amazon și unora nu le place schimbarea. Cum rezolvi?

Păi nu rezolvi. Îți vezi de treabă și te concentrezi pe ce e în controlul tău. Adică promovarea online. Mai ales că știi că e atât de bună cartea încât ești convins că se vor întoarce retailerii la tine mai târziu, când vor realiza că pierd bani.

Așa că te apuci și faci:
✓ video trailer pentru carte;
✓ parteneriate cu bloggeri mișto;
✓ parteneriate cu start-up-uri / aplicații care au același public;
✓ promovare prin propria platformă, că doar nu degeaba crești de atâția ani un blog și un newsletter;
✓ parteneriat cu BitTorrent.

Wait, what? BitTorrent?

Yup. BitTorrent.

Tocmai am descris o campanie făcută de 3 autori / bloggeri / antreprenori: Ryan Holiday (el a gândit-o și implementat), Tim Ferriss (pentru cartea lui a fost făcută campania) și Matt Mason (pe atunci director executiv de marketing la BitTorrent, dar posibil să-l știi pentru cartea „The Pirate’s Dilemma”winking.

Mai exact, au făcut un bundle de 700 de mb cu conținut legat de carte și pe care l-au oferit la download gratuit membrilor BitTorrent. Cu pasaje din carte, dar și tot felul de extra materiale (interviuri, poze, video etc). Și le-au dat și 40% reducere celor care și-au comandat cartea de pe Amazon.

Până la urmă, bundle-ul ăla a fost descărcat de 2 milioane de ori și cartea vândută în peste 60.000 de exemplare doar în prima săptămână.

2. Selling confusion

Evoluția speciei umane, vaccinurile, încălzirea globală – deși trăim în cea mai mediatizată perioadă din istorie și avem acces la orice fel de informație, astea sunt trei subiecte în privința cărora oamenii n-au fost niciodată mai confuzi ca acum.

E un articol scurt și la subiect, în stilul clasic Seth Godin. Și cu un final care mi-a cam dat fiori pe șira spinării.

3. The Ivy Lee Method: The Daily Routine Experts Recommend for Peak Productivity

Trecând peste titlul extrem de clickbaitist, sistemul prezentat în articol e decent și simplu de urmat.

De folosit împreună cu lecțiile învățate din Deep Work (remember Deep Work? de acu 2 săptămâni? happy ).

4. Derek Sivers: How I built a $22M online business & why I gave it to charity

I-am lăudat cartea și blogul în mail-ul de săptămâna trecută, acum plusez cu un video. Pentru că Derek e pur și simplu ATÂT de mișto încât vreau să fiu sigură că află toată lumea de el. Și să-i acordați măcar astea 30 de minute din viața voastră. big grin

E o înregistrare din 2015, din Berlin, de la Digital Nomad Revolution, despre cum a înființat CD Baby, a vândut proiectul pentru 22 milioane $, a donat toți banii în scop caritabil, și toate lecțiile învățate în acei ani.

Povestește inclusiv cum a ajuns să primească pizza de la clienți sau cum le trimitea gumă de mestecat cu scorțișoară în pachetele pe care le livra. Sau cum și-a fidelizat clienții pentru simplul fapt că răspundea la telefon. The devil’s in the details!

Cartea de săptămâna asta e mult mai „ușurică” față de cele cu care v-am obișnuit până acum.

Year of Yes” a fost scrisă de Shonda Rhimes, pe care o știți drept creatoarea telenovelelor Grey’s Anatomy și Scandal, iar mai nou, de vreo lună, producătoare la Netflix.

Ați văzut „Yes Man”, comedia cu Jim Carrey de prin anii 2000? Eh, asta e varianta feminină a lui. Și făcută carte. Și reală. Dar la fel de amuzantă.

Shonda e o introvertită cu toate păsărelele de rigoare: de la ascuns într-un colț atunci când merge la evenimente, la atacuri de panică înainte de a ține un discurs sau de a da un interviu. După ce în 2013, de Ziua Recunoștinței, sor-sa i-a reproșat că „ea nu spune niciodată da la nimic”, și-a luat angajament ca în următorul an să accepte toate lucrurile de care-i e frică. „Year of Yes” e jurnalul ei din 2014, cu toate situațiile în care s-a băgat.

E no-brainer, am devorat-o într-un weekend de la începutul lui 2016. M-a atras datorită felului în care e scrisă: extrem de uman și călduros, Shonda reușește să se conecteze cu tine la nivel personal. Plus că, fiind la rândul meu mega introvertită, m-am regăsit în multe dintre situații și m-a surprins să văd că și alte femei au aceleași panici (mai ales unele care au atât de mare succes profesional, precum are ea).

Dacă preferați video, are și o înregistrare de la TED despre Year of Yes.

Cam atât pentru azi. Ne citim vinerea următoare!

– Cristina

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed