Instacommercial

Screenshot_20151125-094340

Feedul de Instagram a ajuns să fie primul lucru peste care mă uit dimineața, după ce mă trezesc. Pun cafeaua la făcut, scot telefonul de la încărcat și intru în Instagram. Nu în mail, nu Facebook, nu Twitter, nu Digg Reader – pe astea le păstrez pentru mai încolo, când deja am cafeaua în față și le pot „duce” mai ușor.

Prefer Instagramul pentru că este cea mai pozitivă doză digitală cu care mi-aș putea începe ziua. Urmăresc foarte multe conturi străine, cu imagini superbe din toată lumea, iar când am câteva minute la dispoziție intru și în tabul de Descoperă.

Poze cu pisici, poze cu munți, poze cu acoperișuri de blocuri, poze cu șosele goale care duc in the middle of nowhere, poze cu uși, poze cu ultimul model de Jordans, poze cu străzile New Yorkului, poze cu metrouri, poze cu veverițe, și mai multe poze cu munți și văi și lacuri. Sunt niște poze atât de mișto în feedul meu încât nici nu-mi vine să mai postez ceva, de rușine că pozele mele sunt varză față de orice văd la alții.

Pe deasupra, este imposibil să-mi scape ceva din ce postează prietenii mei. La cei mai apropiați am setat Get Notifications astă vară, imediat ce au introdus opțiunea, doar ca să fiu sigură că nu ratez nimic. Shareuim poze cu pisici, ratoni și veverițe în mesaje private, ce altceva mi-aș mai putea dori? happy

Pe 30 septembrie, echipa lui Zuckerberg s-a gândit că este momentul perfect să înceapă să monetizeze cumva și să-mi bage reclame în feed. Prima reclamă afișată s-a nimerit să fie la un brand de ceasuri care deja îmi plăcea foarte mult și chiar aveam de gând să-mi cumpăr ceva de la ei. Le-am dat like, le-am dat follow la cont, acum stau și le admir pozele cu produsele (uitați-vă numai la ce au postat în dimineața asta). Aștept să ajungă Moș Crăciun, ca să pot admira și live.

Au continuat să-mi apară reclame în feed, însă îndeajuns de rar cât să nu mă deranjeze. Arătau bine, uneori nici nu observam că poza aia de fapt e Sponsored, e reclamă de la un cont pe care nu-l urmăresc. Dădeam like, totul bine și frumos.

Până săptămâna asta, când au luat-o razna. Brusc m-am trezit că îmi afișează de vreo 6 ori mai multe reclame, sunt pixelate, sunt urâte cu spume și cam 8 din 10 sunt la chestii care pur și simplu nu mă interesează. Reclame la jocuri de mobil, aplicații de dating, nu știu ce iaurt nou, campanie la un mall din alt oraș și altele de genul. Am dat Hide this Ad fără milă în ultimele zile. Mi-au apărut și reclame fashion related, unele inclusiv de la magazine românești, pe alea le-am lăsat, arătau bine, sunt în target, oricum urmăresc multe branduri de modă pe Instagram, n-am nicio problemă cu ele.

Nenea responsabil de reclamele la Instagram pe România, dacă citești asta, trăi-ți-ar numărul de Followers, te rog eu mai lucrează la algoritm astfel încât să nu mai văd reclame la chestii care nu mă interesează și care arată ca și cum ar fi fost făcute în Paint de secretară. Cu monitorul stins.
Se aude și până acolo în spate, la agenții și social media managers / specialists / whoever is responsible?

P.S. dacă tot vorbim azi de Instagram, sunt singura care a strâmbat din nas atunci când au eliminat condiția ca toate pozele să fie square? Îmi plăceau pătratele alea, cumva încurajau lumea să make that square work, să fie cât mai creativi, să iasă în evidență într-un format unic.

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

3 comentarii

3 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed