Live blogging #GPeC10

IMG_20151124_091510

Azi fac live blogging de la a 10a ediție GPeC Summit. Pe social media puteți urmări hashtagul #GPeC10.

_____

9:15-9:55: Panel “Romanian E-Commerce: The Big Picture

Horia Grozea – Director Card Payments mobilPay:
“Față de 2014, anul acesta de Black Friday am avut o sumă procesată de 3 ori mai mare și de 2.5 ori mai multe tranzacții”
“Până și site-urile de credite au avut Black Friday anul acesta”

Ela Moraru – Industry Manager Google România:
“În ultimele 7 zile a crescut de 4.000 de ori numărul de căutări după rochii de mireasă”
“Tot de 4000% au crescut căutările tip “frigider black friday 2015” sau “aragaz black friday 2015”
“Și căutările pe YouTube au crescut cu peste 600% căutările după smartphone / frigider / aragaz black friday 2015”
“20% cercetează piața doar de pe mobil și iau în calcul 1-maxim 3 branduri”

Iulia Pencea – Group Account Manager, Custom Research & Strategy GfK România:
“În aprilie cumpăraseră online 32% dintre români, în septembrie cumpăraseră 38% din întreaga populație a României” (datele pentru cumpărături în ultimul an)
“52% dintre români utilizează internetul, în condițiile în care 45% dintre români locuiesc în zona rurală”
“6% din populație = digital natives, tinerii care s-au născut cu laptopul / calculatorul în brațe”

Dorin Boerescu – CEO 2Parale:
“Am avut feedback amestecat: parteneri pentru care Black Friday a mers extraordinar de bine, dar și parteneri care nu au avut feedbackul pe care-l așteptau”
“Am avut o creștere de +50% ca volum de vânzare”
“A crescut valoarea medie a tranzacțiilor – de la 315 la 369 lei – cu TVA”
Vârful de vânzări în mod normal (octombrie-noiembrie) este seara, la 10 PM” -> ar trebui more live customer support seara
“De Black Friday vârful de vânzări a început imediat după miezul nopții și s-a menținut până la 2AM”
“Românii vor să cumpere online, dar trebuie să aibă motivația – produsul, prețul”
“căutările după iPhone 6 au fost de 162% mai mari decât cele după iPhone 5”
“căutările după rochii de seară au fost de 2 ori mai mari decât cele după rochii de mireasă”
“investigați căutările din anii anteriori, ca să vedeți exact ce caută lumea”
“cea mai mare vânzare în rețeaua 2 Parale – 17.000 lei (cu taxe)”

“Avem 3 verticale de vânzări pe card:
1. IT&C – 70%
2. Retail (orice alte produse)
3. Fashion”

Horia Grozea:
“Noi am avut peak de vânzări între 9:00 AM – 10:00 AM – probabil de la cei care au cumpărat de la vânzări”
“La noi cea mai mare tranzacție a fost de 16.000 lei, pentru servicii la o agenție de turism – probabil un pachet de grup”

Cătălin Crețu – Subregional Manager Visa Europe – România, Croația, Slovenia:
“De la 9 decembrie, scad comisioanele pe care băncile le percep pentru plata cu cardul – de la 1.5% la 0.2%, respectiv 0.3%, peste care se adaugă marjele de profit”
“Românii cumpără cu cardul din afara țării de 2 ori mai mult decât din România”
De la anul vor intra plățile cu cardul direct la curieri (POS)
“POS-urile vor routa tranzacția către comerciant, astfel încât să nu se mai aștepte câteva zile până intră banii”

Iulia Pencea:
“Românii își comandă lucrurile online. În septembrie, 98% dintre români plătiseră ramburs. În ultimul an, doar 13% din români au plătit cu cardul. Celorlalți le este teamă din motive de safety / securitate.
“Profilul de shopper: petrece în medie 11 ore / săptămână căutând informații despre produse”
“Pentru shopper, este important să nu existe barieră online/offline și să fie cât mai ușor să cumpere, experiența să fie seamless”
“IT-ul, electrocasnicele și hainele sunt cele mai cumpărate categorii de produse”
FMCG cumpărate online = sub 1% din piață

Marius Costin – CEO PayU România:
“La anul va scădea foarte mult interchange-ul, însă au și alte taxe peste care adaugă marginea operațională pe care o au”
“Vor fi creșteri de mii la sută, însă sunt și creșteri de la nimic – este important să înțelegem din ce a crescut, care este baza”
“PayU a observat o creștere de 35%”

Iulia Pencea:
“Pe plan european, suntem la nivelul de dinainte de criză, atât online cât și offline”

Horia Grozea:
“Credem mult în omni channel”
“Împreună cu M-POS-urile de la curieri, credem că vom veni la anul cu totul alte cifre”

Ela Moraru:
“Cei care lucrează cu produsele Google, cu AdWords, nu se mai simt ca în Vestul Sălbatic, învață categorii noi, se duc pe piețe noi”

Dorin Boerescu:
“La anul cred că va crește industria cu 30-35%”
“E mult mai greu decât era acum 2-3 ani, este mult mai greu să intri și să reziști pe piață, dar cu o strategie foarte bună de produs, analiză bună a cererii și cumpărătorilor, se fac treburi bune”
“Nu cred că va crește ponderea tranzacțiilor cu cardurile în urma introducerii POS-urilor la curieri”
“În urmă cu câțiva ani, se cumpăra foarte mult cu cardurile pe site-urile tip Groupon”
“Se profesionealizează mult marketingul, inclusiv datorită presiunii jucătorilor noi”

Cătălin Crețu:
“Creșterea plăților pe magazinele online domestice a fost pe primele 9 luni de 59% față de cei 9% de la creșterea pe site-urile internaționale”

_____

10:05-10:50: Larry Kim – fondator & CTO WordStream – “10 Insanely Great Ways to Sell Your Stuff on Social Media

AdWords been around for 15 years
At first, PPC was completely transforming response marketing

In the future, I see difficult headwinds coming
Paid search cost per click is at all time high
Mobile searches = 50%, but mobile means fewer ad spots
Apps are stealing from desktop searches

Half of people do no searches on mobile
95% of online time is spent on content, only 5% is spent on searching

Typical conversion rate via PPC Ads = under 2.35%
High Cost per Clicks & Low overall search ad
By the time someone searches for your products, someone is already decided to buy
You are not creating new demand

We have been focusing on direct conversion in the past 15 years and not enough on assisted conversion / indirect conversion

Paid Social Ads builds up your brand / awareness
Social Ads turn visitors into leads & customers
Social Media Advertising works with very small budgets

Social ads hack:
Quality Score = How does Google Search decide which ads to show = A combination of the most relevant ad + who’s willing to bid the most
In Facebook, they copied Quality Score for its Relevancy Score. Higher Post engagement = Higher Relevance Score -> More impression share and lower cost per engagement
Twitter works the exact way. Quality Adjusted Bid.
If you increase the engagement rate, you’ll have lower costs: 1% increase in post engagement = 5% reduction in cost per engagement
The longer you run a campaign, the fewer impressions will generate. Fresh ads will have priority.
Tweet more often and only promote your best posts
Say no to promoting junk updates – don’t promote every social update, only focus on the ones with highest engagement rates
Posts lots of stuff and see the organic engagement first, promote then

Social media remarketing: 3x more likely to engage, 2x conversion rates
First introduce people to your brand and after that introduce them to your offers

Super remarketing = combining remarketing + demographic targeting + high engagement content
Instead of targeting everyone, narrow it down to 5%

Use custom audiences, “tailored audiences”
Ex: promote post to custom Twitter lists (ex: create list of Influencers)

Over half billion FB users are mobile
80% Twitter users are mobile

The more you do social media advertising, the better it works – engagement snowballs as you go

Puteți vedea prezentarea și aici: bit.ly/social-ad-hacks

_____

10:50-11:10: Valentin Radu – CEO Marketizator – “The hidden power of micro-conversion

Pe cele 800 de magazine online din România analizate via Marketizator:
În cel mai bun caz, doar 1 din 50 de vizitatori cumpără. 2% din vizite = conversie, 98% = trafic risipit.

40% pleacă încă din landing page
30% pleacă din pagina de categorie
20% pleacă din pagina de produs

Funnel: Atragem trafic pe site -> Atragem vizitatorii pe pagina de categorie / search -> folosesc filtrele -> îi aducem pe pagina de produs -> cart -> Conversie

Dacă Landing Page-ul = Home Page, avem cel mult 5 clickuri prin care să convertim
La cei care aterizează direct pe Categorie vs Landing Page rata de conversie este de +30%
Dacă Landing Page-ul = Pagina de produs, avem mari șanse să-i facem să vadă și alte produse

Shop funnel: vrem ca vizitatorii să intre pe pagina de produs (CTR on search, category, product), să se aboneze la newsletter (măsurăm rata de abonare), să adauge produse în coș (rata de adăugare în coș), să nu abandoneze coșul (rata de conversie), să revină și să cumpere (lifetime value – pe ce canale vin?, retention rate), să spună tuturor despre noi (net promoter score)

Cele mai importante micro conversii:
– Rata de căutare internă
– Rata de utilizare a filtrelor
– Rata de vizualizare pagini de produs
– Rata de adăugare în coș
Rate de engagement:
– Rata de abonare la Newsletter
– Contact / despre noi

Ce trebuie făcut:
1. Cercetare / analiză
Cercetare cantitativă (Google Analytics)
Cercetare calitativă (sondaje despre cum percep cumpărătorii produsele și prețurile)

Cei care au căutat și s-au uitat peste 10 produse – de ce nu au cumpărat? Ce i-a împiedicat?

2. Îmbunătățit user experience – făcut A/B testing pe pașii anteriori
Cum îi redirecționăm, ce texte punem, ce layout, ce design pe paginile de categorie și sub categorie?

3. Restrângerea opțiunilor
+ Personalizare la intenția de ieșire

Cu cât este mai mare numărul de opțiuni, cu atât mai mici șansele ca oamenii să cumpere
Oamenii nu trebuie să fie asaltați cu opțiuni și mesaje

Mai multe pe tema asta în TED talk Barry Schwartz – The Paradox of Choice
ted.com/talks/barry_schwartz_on_the_paradox_of_choice

_____

11:55-12:15: Etienne Bostsarron – VP New Customer Relationships Orange – “How Orange is moving from e- to m-commerce

244 million customers / 29 countries / 39.4 billion Euros in revenues in 2014

Average in Europe and USA in 2014:
– every house has 5 screens
– 60% of population has smartphones

Digital is mobile 1st today
Mobile shares in 3rd quarter / 2015:
– 90% of the customers using Facebook are using it on mobile
– 80% of Facebook revenues = mobile advertising
– 60% of Alibaba transactions = mobile
– 50% of Google searches = mobile

Smartphones have increased opportunities
but also narrowed down each digital window, both in terms of available time and space
-> simplify and leverage mobile moments

The smartphone is the cornerstone for:
traffic generation & conversion
seamless experience across toucpoints
compelling moments
in a personalized and predictive way

_____

12:15-12:55: Panel “Șah: Companiile de Logistică și Curierat față în față cu magazinele online

Felix Pătrășcanu – Managing Partner FAN Courier
“E foarte bine că Black Friday începe vineri și are parte de un weekend, lucruri s-au desfășurat ok peste weekend, mai avem în jur de 80% de livrat – asta înseamnă din comenzile de Black Friday + comenzile noi, de după weekend”
“În fiecare an veniți cu acest Black Friday, îmi dați posibilitatea să visez urât peste noapte și să realizăm că toată organizarea noastră nu face 2 bani, trebuie și mai multe investiții și camioane”
“Creștere de 40% de Black Friday anul acesta față de anul trecut”
“Ca număr exact: sunt 108.000 mai multe expediții față de Black Friday de anul trecut, ceea ce înseamnă o zi în plus – în mod normal avem 100.000 de expediții pe zi”

Lucian Aldescu – CEO DPD Romania
“La anul recomand ca toată lumea să se folosească de weekendul de după Black Friday, să fie folosit weekendul pentru a face livrări”
“În mod normal, facem 25.000 de comenzi pe zi, acum avem 60.000 de comenzi și continuă acest volum mărit și în zilele de după Black Friday”

Carmen Patirlageanu – Business Development Manager AllPacka
“Suntem un start up, în România am intrat în urmă cu 3 luni”
“Cu ce venim inovativ: suntem platformă de ecommerce cu servicii integrate de curierat, clienții noștri pot compara prețurile curierilor, suntem un broker de servicii de curierat, intermediem legătura cu 5 parteneri din România (TNT, UPS, DPD, GLS, TCE), în funcție de nevoile fiecăruia”
“Ne orientăm spre start-up-uri, magazine aflate la început de drum, care nu au experiență și nu pot estima livrările viitoare, nu pot negocia pachete mai mari cu firmele de curierat. Nu solicităm volum minim.”

Bogdan Colceriu – CEO Frisbo
“Oferim efullfilment larg, de la serviciile de depozitare – warehousing, la luat produsele de pe raft și făcut pachetul, făcut facturi în numele clientului, call center pentru client – practic, tot operaționalul din momentul în care comanda a plecat din coș până ajunge la client”

Felix Pătrășcanu:
Legat de efullfilment / warehousing: “Încercăm și noi lucrurile astea, am încercat cu 1.000 mp, am ajuns la 1.000 de comenzi pe zi, este un business foarte greu; Ne gândim la o soluție de warehousing; o investiție de zeci de milioane de Euro este foarte mică”
“De asta îmi place România, există constant o provocare”
“Piața îți spune ce trenduri să urmezi”
“Există o nouă criză care se prefigurează, criza forței de muncă, se găsesc foarte greu oameni; Oamenii din depozitul nostru sunt aduși din alte orașe, precum Giurgiu, în București nu mai găsim personal care să pună marfa pe banda, de exemplu. Externalizarea poate fi o soluție. Astfel, poți avea un inventar live în orice moment, unde să vezi tot produsul.”

Lucian Aldescu:
“DPD în România și în Europa încă nu și-a propus să dezvolte astfel de soluții, de externalizare pentru magazinele online”

Felix Pătrășcanu:
“Încă nu ne-am gândit dacă să luăm un volum de Black Friday și să-l depozităm direct la noi de dinainte, dar trebuie să fie un volum foarte mare și să fie foarte bine pus la punct, organizat”

Bogdan Colceriu:
“Ne adresăm clienților mici și medii, cel mai mare client Frisbo a avut 10.000 de comenzi într-o zi, magazine mai mari de atât nu au apelat la servicii de e-fullfilment”
“Absolut toate uneltele pe care le folosim sunt în cloud, este singurul mod în care se poate scala”

Felix Pătrășcanu:
“Este o foarte mare bătaie de cap pentru noi acest cash on delivery”
“Managementul cashului este foarte scump și nu ne convine să-l facem, sumele de bani cresc constant, ne este greu să găsim rapid soluții. Căutăm soluții împreună cu băncile, să scăpăm de acele comisioane și să putem aduce în fața clientului un POS acasă, fiindcă este jenant să aducem produsele acasă la client, la etajul 7, și după aceea să ne ducem la un bancomat”
“În toată Europa de Est este la fel”

Lucian Aldescu:
“Cred că în primul Q al anului viitor vom face pasul spre aceste POS-uri, soluția este gata și trebuie doar implementată, această investiție trebuie împărțită cu băncile”
“Probabil că 7% din comenzi estimăm că vor fi făcute cu POS la curieri”

Felix Pătrășcanu:
“În momentul în care un curier nu livrează 60-70 de comenzi pe zi, înseamnă că nu mai este eficient. Dacă unui curier îi răpești din timp”
“Un magazin online din Rusia trimite extra două mărimi la haine / încălțăminte – una în plus și una în minus – și așteaptă să probeze clientul”
“Timpul acesta ar trebui transformat în bani, astfel încât acel curier să facă 30 de expediții dar să merite dpdv financiar, pentru a fi făcută această investiție, să merite timpul petrecut de curier să aștepte să probeze un client hainele”
“În ultima perioadă am făcut o investiție de 3 milioane de Euro numai în camioane și vanuri”

Dând posibilitatea clientului să deschidă / verifice coletul la deschidere, clientul cumva își pierde încrederea în ceea ce îi este livrat, este degradată încrederea în magazine. Există deja posibilitatea ca produsele să fie returnate ulterior.”

Lucian Aldescu:
Legat de Black Friday: “Se livrează foarte bine IT&C, fashion, acestea sunt cele mai cumpărate. Sunt magazine care au vândut și mobilă, trebuie găsită altă soluție pentru aceste obiecte mari, pentru că nu le putem pune pe benzile de sortare”

“Legea poștelor specifică exact cum trebuie livrate produsele de peste 40 de kilograme”

_____

13:05-13:35: Oli Gardner – co-fondator Unbounce – “The Four Corners of Conversion: Understanding the Intersection of Copy, Design, Interaction & Psychology

The secret to the clarity of your value proposition lies in the information hierarchy
Flip your headlines
To overcome clarity problems: Ask your customers to write your headline for you

Attention driven design principles:

Distraction is the enemy of conversion
Conversion Rate vs Number of Links on the Page: Adding more links decreases the conversion rate

Avoid ghost buttons
Group related items and encapsulate them together

Free ebook: Attention driven design – 23 visual principles bitly.com/add-ebook

Turn off carousel auto play, let the clients click on features

NO scroll jacking

The most persuasive word in English: “because

Button Free vs no mention of free: 9.24% vs 10.79% – people don’t believe in FREE anymore

“My” vs “Your: 12.76% vs. 8.85% – more personal connection

Click vs No mention of click – 15% vs 10% – people need to be told what to do
Click vs Click now – “Click now” – people need to be told more specifically what to do

_____

15:05-15:40: Brian Massey – fondator Conversion Sciences – “Is Google Scaring Businesses into Bad Redesign Decisions?

Mobile websites conver poorly
Online businesses are slow to adapt
Redesign your desktop website
Redesigns are a great way to reduce online revenue
Visitors want a completely different experience for small-screen mobile devices
Designers want to cram a desktop design down to a small screen – that will never work

Ex: Finish Line loses $3 million sales with its new website

Bad: click jacking, scroll jacking

Bad decision: over simplification by removing the logo on the mobile

Remove filler images -> increase speed on mobile
Completely different calls to action: change call to action from click to call (phone)
Put that thumb to work – to slide

The redesign process could last for months – take your time

Responsive templates take a lot of decisions for you and they’re not necessarily good ones

Things to test on your current site:
– value proposition language
– calls to action
– risk reversal
– trust builders
– landing pages
– form length

Spend time on your mobile site to create unique experience

_____

15:45-16:15: Panel “Disecția pieței de e-commerce prin ochii magazinelor online de top

Cristina Popa – CEE Customer Service Manager FashionDays.ro
“Pentru Fashion Days a fost un Black Friday super. Am avut vânzări remarcabile la capitolul pantofi, pantofii dintotdeauna au fost preferații doamnelor. Vedetele acestui Black Friday au fost hainele sport. La noi Black Friday s-a încheiat, a fost doar în acest weekend, dar urmează campanii dedicate de sărbători.”

Dan Vidrașcu – Country Manager Elefant.ro
“Avem reduceri până vineri. Per total rezultate foarte bune. Aproximativ jumătate din trafic a fost de pe mobil. 150% creștere față de anul trecut. Primele 3 vândute cel mai mult: ceasuri, parfumuri, cărți.”
“O treime din comenzi se duc în locațiile noastre fizice, cumpărătorul are 3 zile la dispoziție să ridice comenzile”

Robert Berza – Country Manager ZOOT Romania
“Suntem de 14 zile online în România, clientul poate comanda același produs în oricâte măsuri și culori dorește și să le probeze în locațiile noastre – cabinele de probă – din țară. Avem 2 locații în București și vom deschide în jur de 10 în România. În Cehia, unde e 60% din populația României (procent conectat la internet), avem 15 locații deschise.”
“Clientul nu plătește nimic ca să comande și să probeze hainele, plătește doar atunci când le cumpără.”

Cristina Popa:
“A crescut valoarea coșului de cumpărături cu 20% – este și datorită schimbării modelului de business, ne axăm pe colecții noi, nu pe sales la colecțiile vechi”
“Înainte de Black Friday am avut în jur de 20.000 de downloaduri ale aplicației, în special de pe Android”
“În acest moment, site-ul poate fi accesat liber, fără cont”
“De pe mobil în România a fost mai mare valoarea comenzilor de Black Friday decât în celelalte țări unde este Fashion Days”
“45% dintre comenzile de Black Friday au fost realizate via mobile, însă în mod normal se fac aproximativ 50% din cumpărături

Mihai Pătrașcu – CEO EVOmag.ro:
Noi credem că aplicațiile de mobile sunt o bulă
“30% din comenzile de Black Friday au fost realizate pe mobil”
“Seara crește traficul pe site”
“În 2011 am fost singurul magazin online care a făcut un magazin pentru Android”
“Mai bine investim mai mult în site-ul de mobile decât în aplicație”

Dan Vidrașcu:
“A fost o greșeală că nu am investit mai rapid resurse în aplicația de mobile, acum investim într-una cu mai multe funcționalități, este obligatoriu pentru un magazin cu o gamă atât de variată de resurse să aibă o aplicație atât de bine făcută, în condițiile în care conversiile de pe aplicațiile de mobile sunt comparabile cu cele de pe desktop”
“Foarte mulți clienți erau inhibați de faptul că nu pot vedea ce comandă, noi îi încurajăm să dea comandă. Pe toate piețele mari există rate mari de retur, dar este un cost integrat în planul de afaceri.”

Mihai Pătrașcu:
Cifre legate de rata de retur:
“Acum 3 ani aveam 0.6%
Acum 2 ani: 2.5%
Anul acesta: 5.6% și ne așteptăm ca până la finalul anului să mergem până la 7%”

Dan Vidrașcu:
Legat de multitudinea de reduceri din ultimul an / numărul crescut de campanii tip Black Friday / faptul că lumea nu mai cumpără decât la reduceri: “Eu cred că e foarte bine. Cel mai important motiv pentru care cineva nu cumpără lucruri online este prețul. În urma campaniilor de reduceri am avut mulți clienți noi, avem mulți oameni care descoperă cumpărăturile online datorită reducerilor. Să nu uităm că și clienții mari se bazează foarte mult pe prețuri scăzute pentru a atrage clienți, ex: Amazon.”

Cristina Popa:
“Clienții cumpără online datorită diversității ofertei și prețului. Atâta timp cât nu se abuzează de Black Friday și este un eveniment delimitat în timp, este un întreg concept de marketing, nu avem 7 Black Friday pe an și o lună de Black Friday. Noi ne pregătim cu 6 luni în avans de Black Friday, ne face planuri, facem calcule. Conform unor studii, interesul cumpărătorilor față de Black Friday este în creștere de-a lungul anului.”

Mihai Pătrașcu:
“Cred că Black Friday va mai fi la finalul lunii noiembrie mulți ani de acum înainte, indiferent de cât se încearcă diminuarea acestor campanii de marketing. În fiecare an ne întrecem în a face ceva special. Anul acesta, Black Friday a început la unele magazine cu o zi înainte, a început joi. Noi la Evomag am început cu o săptămână înainte, dar din motive de logistică.”

_____

16:15-16:45: Viljo Vabrit – CEO, Senior Conversion Analyst ConversionXL Agency – “A bulletproof roadmap to boost your online sales

If you want to improve your website, you have to investigate what your leaks are

Conversion research that combines qualitative data and quantiative data

Walk the path of your customers and find:

UX issues and bugs

1# Start with technical analysis:
Conversions rate per browser
Conversions per device

2# Go check what is wrong

Site speed:
Google analytics speed report
Do mobile user testing in a non wifi environment

Get those things fixed for easy gains

After that, do heuristic analysis

Customer surveys:
What can you tell us about yourself?
Why did you buy from company X?
What did you buy?
What matters to you the most when buying product/service X?
How long was the shopping process?
Comparison shopping? How many other sites?
Which doubts & hesitations did you have?
Which questions did you have, but couldn’t find answers to?
What made you buy from us?
What could be improved?

_____

17:30-17:45: Omri Yacubovich – Founding Member & Head of Marketing Commerce Sciences – “How Spending $500 Can Make You $30,000 In Online Sales

Web personalization: what works and for whom?

Who are you targeting?
What is the best experience?

Building the right segments
High Traffic + low conversion
High traffic + your choice of KPI

Increase average order value. Promote an offer to encourage shoppers to spend over $50.

Offer a time limited discount, in order to reduce cart abondment

_____

17:55-18:25: Panel “21 puncte-cheie despre ce să NU faci în e-commerce

Despre cele mai importante concluzii în urma jurizării GPeC de anul acesta – au fost peste 100 de magazine înscrise.
Fiecare din juriu a avut de pregătit 3 NU-uri pentru magazinele online:

Adrian Ichim – Founder & Partner Advanced Ideas:
1. Site-urile prietenoase pentru mobil
În 2014 doar 24% din site-urile înscrise în competiție erau mobile-friendly
În 2015 83% din site-uri sunt mobile-friendly
Din păcate, nu sunt și optimizate – avem versiuni de mobile, dar nu ne interesează mai departe obiceiul de consum, timpul de încărcare

2. Loading time
Average loading time on mobile: 4 secunde (scor 45/100)
Average loading time on web: 4.5 secunde (scor 55/100)

3. Bad linking profiles
Majoritatea magazinelor au o proporție covârșitoare de linkuri spre homepage
Multe magazine au mii de pagini fără linkuri externe
Din perspectiva Google, este posibil să considere că paginile respective nu sunt importante. Este important ca ele să aibă linkuri, astfel încât să rankeze suficient de sus în motorul de căutare.

Alexandru Lăpușan – CEO & Founding Partner Zitec:

1.
Testimonials

Product reviews
– offer vouchers
– organize contests
– VIP treatment for contributors

Tot timpul sunt găsite scuze cum că produsele nu sunt suficient de interesante. Se pot organiza concursuri, se poate trimite voucher cu discount, astfel încât cumpărătorul să fie chemat înapoi pe site și să spună – cu bune și cu rele – să facă un review al produsului.

Social network communication
– increase your reach (fans)
– set a cool strategy (don’t just post products)
– set objectives, monitor conversions, improve, repeat

Trebuie avută o strategie și să fie urmărit dacă monetizează.

Tips:
– Use the Thank you for your purchase page
– Use follow up email once the order is delivered

Legat de viteza site-ului: În timpul jurizării au fost site-uri care nu au mers, erau căzute. Nu fiți zgârciți cu serverul, puneți monitorizare pe el. Nu mai contează cât de bine este făcut dacă site-ul nu funcționează.

2.
Site speed & uptime
Get a decent hosting
Monitor your site performance (pingdom.com, nagios.com, site24x7.com, New Relic Server
Site loading speed

3. Team power!
For start ups:
Don’t hide your team, be positive and convey trust
Use your start-up strong points
Promote your people and your story – nu trebuie să-ți fie rușine că ești un start up

For established shops:
Don’t hide your team – maybe even a dedicated team website
Showcase the events and community
Pentru un plus de umanitate

Andreea Moisa – Managing Director Beans United

1. Thank you page
Este strategică, este un nou pas în Buyer’s Journay
Este sfârșitul unei conversii, ar trebui să fie începutul unei relații
Pentru transformarea unui simplu client într-un ambasador al brandului
Oferă-i ceva de valoare, un bonus, pentru încrederea acordată, chiar dacă utilizatorul a realizat deja o conversie

2. Înscrierea la newsletter
Este la două extreme:
– pierdută în footer și nu se observă
– înscrierea este cerută într-o manieră agresivă – pop-up la prima vizită, în primele 3 secunde

Lipsa CTA – de ce să mă înscriu la newsletter? “Ca să primesc ultimele noutăți” este motivația de pe toate site-urile. Personalizează CTA-ul. Oferă un ebook, un voucher pentru newsletter.

Toată partea de comunicare, odată înscris la newsletter, merge pe comunicare tranzacțională. Faceți trecerea la una informațională, pentru a oferi cu adevărat valoare și a vă putea diferenția.

3. Descrierea produsului

La foarte multe site-uri, descrierile produselor sunt standard, luate cu copy-paste de la producător. Fac rău pe partea organică / SEO / nu ajută deloc la diferențiere, nu transmit nicio emoție.

Nu au fost realizate profile de Buyers Personas. Care este publicul țintă, care sunt interesele lor?

Doina Vîlceanu – Chief Marketing Officer ContentSpeed:

1. Gramatica
Să avem grijă ce apare în formulare, pop-up-uri, mesajele de eroare etc.

2. Dacă vrem magazin online…să fie vizibile. Dacă aveți magazine online, oferiți aceeași experiență pe care o oferiți și offline.

3. Disponibilitatea în stoc – stocul trebuie integrat și live

4. “Trebuie să-ți dorești foarte tare produsul” – când este foarte greu de finalizat o comandă

Ela Moraru – Industry Manager Google România

1. Nu ascundeți pagina despre echipă / povestea echipei
2. Disponibilitatea – în stoc / indisponibil
3. La ultimul pas, după completarea tuturor câmpurilor, nu mai este nevoie de întrebat cumpărătorul dacă vrea să modifice comanda

Răzvan Acsente – Marketing Executive OLX.ro – Naspers

1. Dynamic Remarketing Intern (nu doar extern)
Personalizarea conținutului din site – să ținem cont de faptul că deja ai un istoric la noi pe site
O zonă cu produsele din coș, cu produsele accesate/ultimele produse vizualizate, produse asemănătoare sau complementare celor comandate, CTA-uri personalizate
Mesaje personalizate: timp de livrare, cost de livrare, adresa de livrare, showroomuri din apropiere (folosind geolocation Google)
Countdown de reduceri, cu cât timp mai este din oferta noastră, timp de comandă (comanzi azi până la 2, mâine ai comanda acasă)

2. Educare într-un mod interactiv (articole how to, trenduri, infografice, videos, teste rapide / jocuri – știi în cât timp poți să returnezi produsul?)
Promovarea contentului: pre comandă – pagina de produs; post comandă – pagina de confirmare comandă, emailul de confirmare comandă, Contul Meu

3. Mobile-ul în procesul de cumpărare
Mobilul este folosit momentan mai mult pentru research, nu pentru plasare comandă
Pentru a ușura procesul:
1. Wishlist (+ opțiune de a lăsa o notă, opțiune de reminder)
2. Întreabă un prieten (posibilitatea de a da share rapid unui produs în WhatsApp sau Facebook Messenger; foarte puțini vor da share pe Facebook, Twitter sau Google Plus)
3. Tap to (tap to login, tap to call – ar trebui oferite userilor atunci când intră de pe telefonul mobil)

_____

18:40: Iulian Stanciu – CEO eMAG – “Romanian E-Commerce 2015: Facts & Trends

Jucătorul cel mai mare din Ungaria, Extreme Digital, a fost achiziționat de un fond de investiții din Africa de Sud. Banii pentru cei 51% au intrat în firmă, nu la acționari, și vor fi folosiți pentru consolidarea poziției din Ungaria și creșterea din România.

Mărimea pieței actuale:
19 milioane locuitori în România
target group = 13.000.000 = persoane cu vârste între 16-55 ani, ce locuiesc în România
Populația urbană din România = 54% (în Bulgaria este de 70%)
10.617.642 = utilizatori de internet
6.773.323 = cumpărători online (vreodată)
Piața de retail adresată (fără FMCG, imobiliare și auto) = 20 miliarde $
Cheltuieli estimate ale grupului țintă = 14 miliarde $
Cheltuieli estiate pentru cumpărătorii online = 9.1. miliarde $

Piața de fashion este mai mare decât cea de electronice, cu marje mai bune

Trendul orientat spre mobile:

Traficul de pe mobil este în creștere mare (era la 47% în urmă cu 10 zile, de Black Friday a fost de 51%)
În cele 2 zile înainte de Black Friday, aplicația eMag de mobil a fost instalată de peste 150.000 de persoane

Experiența oferită de o aplicație de mobile dedicată este de obicei mai bună decât cea oferită pe desktop/PC

Cel mai mare jucător de fashion din India este app-only, au închis site-ul

Marketplace-ul = 20% din business-ul eMag (valoric)

Modelul 1st Party (care aduce încredere) & 3rd Party (for the long tail)
Mai multe produse = o indexare foarte bună
Mai mulți clienți = mai mulți sellers

Share of Non Electro IT products din totalul pieței: 25% (martie 2015)

Servicii mai bune:
– respectarea promisiunii de livrare
– retur simplu și rapid
– livrare în 2h 24/7 în București
– experiența de despachetare (cutie cu bandă dublu adezivă, care se lipește super ușor, în aprox 7 secunde, plus încă o bandă dublu adezivă în interior, astfel încât cutia să fie refolosită)
– check out cu swipe și un click în app
– credit online simplu
– încurajarea plăților cu cardul – din decembrie scad comisioanele interchange (0.2% la debit, 0.3a5 la card credit, probabil se va ajunge la 0.5 în urma comisioanelor procesatorului)

_____


Leave a Reply