Cele mai enervante lucruri pe care brandurile le fac pe social media

Cele mai enervante lucruri pe care brandurile le fac pe social media (2016 Q2)

În speranța că va fi de ajutor celor care conturează strategia de comunicare online a unui brand: uitați un sondaj de vara trecută, dar cu rezultate la fel de actuale, despre cele mai enervante lucruri pe care brandurile le fac pe social media:

1. Postează prea multe promoții / marketing pe față – oferte, reduceri, anunțuri despre produse (57.5%)
2. Folosesc limbaj de slang / jargon care nu este potrivit brandului (38.4%)
3. Nu au personalitate (34.7%)
4. Încearcă să fie amuzanți când nu sunt (32.3%)
5. Nu răspund la mesaje (24.7%)

Primul punct fiind și principalul motiv pentru care oamenii dau unfollow brandurilor (46%).

De ce oamenii dau unfollow brandurilor pe social media (2016 Q2)

Din cauza marketingului în exces din ultimii ani, oamenii simt nevoia de autenticitate. Vor să contracareze prin interacțiuni cât mai sincere, spontane, așa că resping instant brandurile care tratează oamenii doar ca pe niște portofele mergătoare.

Folosești un limbaj impersonal, de lemn? Nu te mira că lumea nu vrea să aibă de-a face cu tine.

Încerci non stop să le bagi pe gât oamenilor tot felul de produse? La revedere. Nu contează dacă îți aparțin, sunt ale unor prieteni sau sunt produse proprii, tot postare comercială se cheamă.

Pui semne de exclamare sau caps lock la greu? Au ajuns să fie folosite atât de des încât nu mai au niciun efect. Cu toții credem că ceea ce avem de spus este foarte important, dar ar trebui să comunicăm asta doar prin cuvinte, nu formă.

Ai fotografii ultra-editate sau în care este folosit machiaj în exces? S-a dus vremea lor.

Așadar, înainte să comunici ceva online (indiferent că e vorba de un newsletter sau de o postare pe Facebook), gândește-te dacă la fel ai vorbi și cu un prieten în viața reală.

P.S. Trei resurse excelente pe tema asta, la care mă întorc mereu:

  • Mail Chimp Content Style Guide
  • Buffer Tone Guide
  • Drift Marketing Manifesto

  • Grafice via SproutSocial (1, 2)


    Pyuric - The Obstacle is the Way - giveaway @ Linked Culture Timisoara 2017
    Jon Ronson - So You've Been Publicly Shamed - Ziua internationala a cartii 2017

    5 Comments

    1. Ce spui tu aici e de vorbit si nu prea e in totalitate adevarat.
      Nu poti asocia o matza tampita intr-un video pe Facebook unui brand. De ce? Pentru ca brand inseamna perfectiune.
      Spui ca nu exista personalitate?
      Crezi ca brand-urile pot risca sa asocieze o persoana unui brand?
      Vezi answear.ro si Raluca. E imagine asociata. Totul merge bine din cauza investiilo masive in seo, branding si calitatea produselor incontestabila. Dar eu una nu sunt de acoprd. De ce? Pai acum 2 ani habar nu ai de SEO si acum dai evenimente prin tara de seo ecommerce?

      Ai personalitate la produsele hand-made. Si daca tu dai like la o pagina de brand ce vrei? Sa socialieze cu tine prin ce? Tu ai dat like pentru ca vrei sa fi la curent cu ce face acel brand, cu produsele, reducerile etc.

      • Inainte de orice altceva, nu ti-ar strica sa inveti sa scrii corect si sa comunici coerent. Dupa aia poti sa treci si la discutii despre lucruri mai elevate, precum fineturi de content marketing.

    2. scrie de seo laughing are un trafic de 200 vizitatori pe zii din care 65% din facebook postari pe grupuri laughing

    3. Eu as crede ca problema principala nu e neaparat “too many promotions” ci lipsa unei chimii sau intimitati dintre brand si audienta lui. Iar chimia asta e cam greu de atins si poate chiar mai greu de intretinut (la fel ca intre oameni dealtfel…winking. Toate brandurile incearca (a se vedea “Trying To Be Funny When The’re Not”winking dar putine chiar reusesc.

      “It’s all about chemistry, baby!” Kind of like the chemistry between you and Ryan Holiday… Oops! happy

    4. P.S. Scuze pt. indivizii aia doi care trag cu ochiul. Nu stiu cum au aparut acolo… Eu am vrut doar sa inchid parantezele alea, ca sa fiu corect gramatical… Weird!

    Leave a Reply