Ediție aniversară GPeC – 10 ani

GPeC Summit 11-12-13 mai 2015

Sigur ați observat și voi în ultima perioadă trendul cu magazinele online, că din ce în ce mai multă lume vrea să-și deschidă unul. Indiferent că este vorba de vreun prieten sau rudă, scenariul este de obicei asemănător: le vine peste noapte o idee de shop online și se gândesc că sigur o să meargă, că știu ei pe cineva care deja are o astfel de afacere și sunt convinși că-i vor ajuta și pe ei, că doar cât de complicat poa’ să fie, dacă au putut alții, ei de ce n-ar reuși…?

Până la urmă, trebuie doar să cumperi un domeniu, să bagi WordPress pe el, teme gratis găsești pe net, faci o pagină de Facebook, rogi prietenii să dai share, și după aia încep să curgă comenzile și banii, nu?

Păi…da, dar uită să-și pună în prealabil niște întrebări elementare: ce presupune mai exact deschiderea unui shop online, ce stoc trebuie făcut, ce costuri implică stocurile alea, ai spațiu destul pentru ele, ce concurenți ar avea, cum s-ar putea diferenția de ei? De ce ar cumpăra Gigel de la ei și nu de la oricine altcineva care are prețuri mai mici? Și cum obții clienți, până la urmă? Și cum vor fi expediate coletele alea? Ce metode de plată pui la dispoziție, PayPal, card, ramburs? Da’ ce comision trebuie să dai mai departe? Și ce e aia ANSPDCP, de ce trebuie să te înscrii acolo și cum faci asta? De ce trebuie să pui link spre ANPC? Ce e cu modelul ăla de formular de retur, de scrie lumea pe bloguri despre el că e nasol dacă nu pui…?

Ar fi bine să existe un răspuns la toate problemele astea înainte să se arunce cu capu’ înainte să pornească un magazin online, altfel au toate șansele să închidă “prăvălia” în timp record.

Cel mai important eveniment de comerț electronic din România, GPeC (sau Gala Premiilor eCommerce, dacă doriți denumirea completă happy ) a ajuns la 10 ani de experiență pe partea asta și oferă nenumărate mijloace prin care ajută magazinele online (fie ele chiar și doar în stadiul de idee). Ediția din acest an, fiind una aniversară, se va desfășura pe parcursul a 8 luni, timp în care organizatorii au pregătit foarte multe lucruri mișto:

1. Summitul GPeC – ediția de primăvară, care se va ține peste două săptămâni, mai exact între 11-13 mai (luni-miercuri). Prima zi a summitului (11 mai) va fi dedicată unei conferințe cu specialiști internaționali și locali, iar în următoarele două zile se vor ține workshopuri.

Printre invitați se numără și Neil Patel – blogger, antreprenor și unul dintre cei mai renumiți oameni de digital marketing din lume. Printre proiectele pe care le-a fondat se numără KISSmetrics, Crazy Egg, Quicksprout (aveți aici și povestea lui), Hello Bar, îl puteți citi pe blogul lui personal dar scrie articole și pentru publicații precum Entrepreneur, Inc., TechCrunch, Mashable, Business Insider.

În afară de Neil vor mai veni și mulți alți speakeri internaționali + jucători importanți din eCommerce-ul local. Puteți vedea o listă completă pe site-ul eventului, găsiți acolo detalii despre fiecare speaker în parte.

Luni este ultima zi de înscriere la summit, puteți cumpăra bilete pentru toate cele trei zile (207E) sau separat, doar pentru ziua care vă interesează (este 79E / zi).

2. Ieri seară (27 aprilie) s-au încheiat înscrierile în Competiția Magazinelor Online, prin care vor beneficia de servicii de peste 2.500 de Euro. Premiile se vor acorda în funcție de punctajele oferite de juriul GPeC 2015 (în urma celor două etape de evaluare și a celor +120 de criterii de jurizare), pentru fiecare grupă și fiecare categorie de concurs. Sunt trei grupe de magazine la număr: Start Up (pentru cele care au cel mult un an de când s-au lansat), Experienced și Professional (pentru cele cu o vechime de peste 2 ani). Printre cei înscriși anul acesta se numără F64, Avon, Noriel, Meli Melo, Otter, Paravion, Tripsta, WatchShop, Plafar.

3. La sfârșitul lui august va fi Școala de Vară de eCommerce: 5 zile de workshopuri intensive. Se va ține undeva în județul Brașov, detaliile urmând să fie anunțate în luna iulie (tot atunci se va da startul și la înscrieri – sunt doar 50 de locuri disponibile). Crash course ftw! happy

4. Al doilea summit GPeC 2015, de data asta ediția de toamnă, va fi în noiembrie. Va fi o zi întreagă de conferințe, în care va fi analizată evoluția comerțului electronic pe 2015 + predicții pentru anul următor. Ziua se va încheia cu gala de premiere GPeC 2015.

P.S. o să fiu prezentă și eu la summitul din 11 mai, așa că voi reveni cu detalii și informații folositoare de la fața locului. Stay tuned, cum s-ar spune.


Leave a Reply