Ce să mănânci când ești pe drumuri

IMG_20170427_121505 - Salata iceberg + rucola + grapefruit - Rompetrol Hei

Prin natura jobului și un mix neobișnuit de circumstanțe, am avut la un moment dat o perioadă de câțiva ani în care am stat mai mult plecată prin țară, cu concerte, decât acasă. Erau cel puțin 4 zile pe săptămână pe care mi le petreceam în mașină, la volan, conducând sute de kilometri pe drumurile patriei, grăbindu-mă să ajung în timp util în următorul oraș, pentru probele de sunet.

Am reluat de curând plimbările prin țară, însă de data asta cu alt scop: merg la antrenamente și competiții de alergare montană, la care particip alături de colegii de la 321sport. Practic, puteți spune că am dat o nebunie pe altă nebunie. Nu mai sunt plecată chiar 4 zile din 7, dar două zile ale săptămânii tot mă prind pe drumuri.

De fiecare dată când plec, marea mea întrebare este: “eu ce mănânc?“, urmată îndeaproape de dilema la fel de apăsătoare: “eu unde mă duc la toaletă?” (dați-mi un share location pe WhatsApp dacă sunteți vreodată în impas și boscheții din jur vi se par supra-populați, că vă îndrum spre cea mai apropiată soluție).

Rareori se întâmplă să fie destul timp ca să te oprești să mănânci “ca oamenii”, așezat la o masă într-un restaurant, iar opțiuni fast-food sănătoase nu prea există. Termenii ăștia se bat cap în cap: nu poți să le ai pe amândouă, să mănânci și rapid, și sănătos. Îți mai iei mâncare de acasă, dar se termină și aia la un moment dat. Nici să bagi porcărioare nu este o soluție, fiindcă după aia nu poți să te aștepți să fii în stare să alergi un semi-maraton sau mai mult de atât, peste văi și peste creste, fără să ți se facă rău. Adaugă la ecuație și faptul că sunt vegetariană (ce-i drept, doar ovo-lacto), și deja misiunea “GĂSIȚI MÂNCARE NEBUNEI PÂNĂ NU BATE PE CINEVA” devine aproape-imposibilă.

Săptămâna trecută am aflat că mai există speranță și pentru cei ca mine, care le vor pe toate: și mâncare preparată rapid, și ingrediente sănătoase, și nici să nu-mi usuce prea tare portofelul. Colega de birou m-a scos la prânz într-o… benzinărie. Exact, foarte romantic. Mă așteptam să nu am ce mânca și s-o “dreg” din cafea, dar n-a fost cazul. Am avut de ales între mai multe variante de salate și toppinguri, pe care mi le-am putut îmbina așa cum am avut eu poftă.

Bazele pentru salată dintre care am putut alege erau:
a) salată iceberg + legume (roșii, castraveți, morcovi, pătrunjel);
b) baby carrots + mix de verdețuri (rucola, salată iceberg);
c) porumb, unt și busuioc;
d) legume (ardei gras, roșii, castraveți, ceapă roșie, pătrunjel);
e) favorita mea: grapefruit + rucola + salată iceberg.

Peste care se adaugă toppingul:
1) telemea, măsline negre, ceapă roșie;
2) friptură de piept de pui, emmentaler, porumb;
3) ton, telemea, porumb, ceapă roșie;
4) crispy bacon, emmentaler, măsline negre;
5) omletă cu bacon și brânză, emmentaler, măsline.

Și mai puteți adăuga și sos (Caesar, Yoghurt, Vinaigrette sau cu usturoi).

Eu am mers pe varianta rucola, salată iceberg, grapefruit, telemea și porumb (fără pui), e cea din poza de la începutul articolului.

Dacă aveți chef de un sandwich, aveți și opțiunea de a combina oricare din toppinguri cu o variantă de pâine (ciabatta cu ulei de măsline, pâine cu roșii uscate, baghetă prezel, nachos cu sare, demibaghetă natur sau demibaghetă cu cereale).

Salatele costă 15 lei, au aproximativ 400 de grame și sunt disponibile în bucătăria Hei din benzinăriile Rompetrol.

În weekend încep “oficial” sezonul de competiții, așa că am aflat la fix de varianta asta de mâncare.


Leave a Reply