Încă 3 chestii legate de Black Friday / curieri / magazine online

IMG_20151128_163236

1. E un haos general cu livrările în perioada asta. Dacă vreți să trimiteți sau să cumpărați ceva, așteptați-vă la foarte mari întârzieri.

În primul rând fiindcă firmele de curierat și magazinele online au subestimat volumul de comenzi generate de Black Friday și încă nu s-au livrat multe din ele (same story ca în fiecare an), în al doilea rând fiindcă în juma de țară ninge sau plouă torențial.

Nu înțeleg însă de ce lumea înjură curierii. Săracii oameni lucrează la maxim în perioada asta, dar pur și simplu sunt depășiți. Dacă ei în mod normal aveau de livrat într-o zi 60 de comenzi, gândiți-vă că acum au de livrat un număr dublu sau chiar triplu de comenzi pe zi. Și mai lucrează și în weekenduri.

Mă distrez și eu cu niște comenzi:

Am comandat săptămâna trecută două produse, plătit amândouă cu cardul, amândouă erau vândute de același magazin (nu terți), mi-au spart comanda în două pachete separate, amândouă București-București, cu același curier. Au ajuns azi, după 8 zile.

Am primit o invitație la un eveniment, a ajuns plicul cu o zi după ce deja s-a ținut eventul.

Am mai comandat ieri de la un alt magazin online local și am mai comandat și de pe Amazon (tona aia de cărți de care vorbeam ieri). Plătit amândouă cu cardul. Sunt curioasă când ajung.

2. Tot timpul ăsta de așteptare ar putea fi redus dacă:

– Magazinele și firmele de curierat ar comunica mai bine și ar estima mai corect numărul de comenzi generate de Black Friday, ca să se poată pregăti pentru „ce e mai rău” – vorba vine, fiindcă nu e deloc rău să ai volum mare de comenzi, dar trebuie să și știi că le poți face față. Dacă vezi că în fiecare an se dublează numărul de comenzi, pregătește-te pentru același ritm.

– Mai multă lume ar plăti cu cardul sau, dacă totuși merg pe varianta ramburs, ar avea pregătită din timp suma exactă pe care o au de plată. Sau nu i-ar cădea mâna să lase bacșiș 4 lei curierului la comenzi de 9.000 de lei. Imaginați-vă că un curier cară ditamai coletul până la etajul 7. Clientul trebuie să pltească cash dar nu are suma exactă, 9.000 de lei la care trebuie să primească rest 4 lei. Curierul nu are mărunt ăia 4 lei, așa că își ia înapoi coletul, îl cară până la parter, îl bagă în dubă și după aia se duce să schimbe bani. True story. Pe urmă imaginați-vă de câte ori pățesc curierii din astea și cât timp este pierdut.

– Lumea ar răspunde la telefoane. Știi că ai comandat ceva? Atunci răspunde la numărul ăla necunoscut, că poate te sună curierul care așteaptă cu coletul în ploaie, în fața blocului. Citeam zilele trecute un reportaj făcut de cineva de la Vice România, care a petrecut o zi cu curierul DPD, și povestea că mamele comandă scutece și diverse alte produse pentru bebeluși, dar își țin telefonul și interfonul pe silent. Timp pierdut.

– Lumea ar înțelege importanța și implicațiile codului poștal. Pe asta o s-o detaliez într-un articol separat, fiindcă sunt mai multe de explicat.

3. Alte două lucruri pe care nu le înțeleg:
– Cei care îi consideră proști pe cei care cumpără de Black Friday. Atâta timp cât știi exact ce ai nevoie și ai răbdare / timp să stai să urmărești cum evoluează prețul, să nu cumperi ca un chior doar fiindcă scrie acolo că ar fi reducere, nu văd nimic greșit cu asta.

– Cei care se plâng că ce reduceri jenante sunt. În mod normal, magazinele ar trebui să facă reduceri la produsele mai vechi, ca să scape de stocuri – automat, aceste reduceri ar fi foarte mari. La noi s-a ajuns ca magazinele să aducă stoc suplimentar la produsele noi, lansate în ultimul an, special pentru Black Friday – e normal ca aceste reduceri să fie mai mici decât la produsele vechi, pe care își doresc să le epuizeze.

VREI MAI MULT?

Completează formularul de mai jos și o să primești ceva nou de la mine din două în două vineri. Te poți dezabona oricând vrei.

PE ACEEAȘI TEMĂ

COMENTARII

9 comentarii

9 comentarii. Leave new

  • Comandat de la eMag pe 20, venit pe 22, Duminca. In Craiova big grin

    Răspunde
  • Aurel Dragut
    28 nov. 2015 22:21

    Asa este, eMAG-ul a livrat destul de rapid rapid (2 zile, la fel ca la Andrei) cand am comandat de la ei. In schimb, eu am comandat ceva, in alta parte, pe 22.11 si abia azi mi-au dat mesaj ca imi livreaza azi produsul. I-am sunat de vreo 2 ori (cu pauza de vreo ora si ceva intre apeluri) pentru ca nu eram acasa si nu mi-au raspuns… Iar acum probabil tre sa astept iar pana miercuri pentru ca luni si marti nu se lucreaza…

    Răspunde
    • Eu la eMag mă refeream când ziceam că am așteptat o comandă timp de 8 zile. Dar nu are legătură shopul, dacă firmele de curierat sunt atât de încărcate (iar eMag colaborează cu mai multe).

      Răspunde
      • Aurel Dragut
        1 dec. 2015 15:02

        Si-au cam spalat pacatele la mine, mi-au livrat produsul astazi. Am trecut peste faptul ca m-a sunat cand era la 5 minute distanta de mine si am avut noroc ca eram acasa.

        Răspunde
        • Așa și la mine, a avut noroc curierul că a găsit azi pe cineva acasă, m-a sunat când era în fața casei. Habar n-aveam că lucrează Fan Courier de 1 decembrie. Și chiar verificasem tracking numberul la colet de dimineață, ultimul update era rămas de vineri, când plecase coletul de la Brașov.

          Răspunde
  • Umbla zvonul cu unele magazine ar prioritiza livrările pentru cei care plătesc cash, ca să intre banul mai repede. Eu nu cred, dar mereu când am achitat cash a ajuns marfa în maxim 2 zile, hai 3 de Black Friday.

    P.S: plugin de Subscribe to comments reloaded?

    Răspunde
    • Anii trecuți am plătit cash și au fost la fel de mari întârzierile (aceleași magazine online, aceleași firme de curierat). Poate doar nu le place sectorul 6? laughing

      Cu P.S.-ul: will fix. Adică o să-l rog pe Hoinaru să fix. Thx

      Răspunde
  • Primarul e de vină happy

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed